Gerçek Sınav...

Küçükken sorarlar
“Büyüyünce ne olmak istersin?”
Zorlarlar düşünceni ani kararlara..

Belki olmak istemedğin bişeyi söyledin
Belki de olamayacağın..

Daha sen büyümeden sınav kapıya gelip çatmıştır..
Belkı tek seferde karar verdiğin kimlik peşinden..
Belki de defalarca değişip sınava son kala verilen kararla..
Yürürsün hayatın anlamı gördüğün sınav serüvenine..

Belki oldu, belki olmadı

Olduysa, eminmisin ne olduğuna? Senmisin olduğun yerdeki?
Olmadıysa, içden sevindinmi hiç olmayışına?!

Zordur sınavda başarısız olmak..
Tabii gerçek sınavlarla karşılaşıncaya kadar..
 Anlam yükledğimiz beş şık eşitmidir isteğimize?
Ne olmak istediğnize emin olun bu hayatda.




Tek kararcılardan oldum ne olmak konusunda..

Doktor olacakdım..


Gururla söylerdim kalbimden geçen bu ateşli fikri. Fikri zikre dökmek kolay olmadı tabii. İlk yıl başarısız sınav geçirdim. Öyle bir başarısızlık ki, herkesi doktor olamayacağıma ikna etmişdim puanımla. Sınavdan çıktığımda biliyordum nasıl “başarılı” olduğumu..

Yolda ağladım, eve geldim yine ağladım 4saat falan sonra kendimi gelecek seneki sınava hazırlanırken kimya kitabıyla savaşırken buldum. Bir daha da hiçbir sınavı kaybetmedim.

Doktor oldum..

Uzmanlık sınavına girdim kazandım ve hastalara yardım etme içgüdüsüyle okudum yorulmadan, bıkmadan. İlk iş günüm bir şeyi anladım..

Ben sınav hiç vermemişim.. gerçek sınav hastalarla başlıyordu.. umutla bakan gözler tek bişeyi bekliyorlardı. Onun hastalığını okumuş, tedavisini bilen ve bunu ilk kendisinde uyquluyor olmayışımızı bekliyorlardı. Herbir hasta bizim için sınavdı ve sınava hazırlıksız olma lüksümüz yokdu...

Yorumlar

  1. işiniz gerçekten çok zor , Allah yardımcınız olsun . Bi doktorlar birde öğretmenler ama en çok doktorluk kutsal meslektir bence . Ama ne yazık ki hastalanınca anlıyoruz doktorun değerini. Ve ne yazık ki öğretmenliğin hiç bir değeri kalmamış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halbuki en deyerlisi öğretmenlerimizdir. NASA.da çalışanlar bile öğretmenlerine borçlu. Ne yazık ki insan evladı çok kibirli.

      Sil
  2. Blogumu ziyaretiniz için teşekkürler, izleyiciler bölümü pc'de sag tarafta, mobilde ise web sürümünü görüntüleyi tıkladıktan sonra görebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. Çok doğru; kendimiz olamadık bir türlü şeker hanım. Çok teşekkürler. Sizi yeni fark ettim. Bana buyurun.

    YanıtlaSil
  4. Yazınızı okurken sınav zamanları geldi gözümün önüne, çok kutsal bir mesleğiniz var ama çokta zor. Sizi takibe aldım . Bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ben sizi takipdeyim zaten;) her mesleğin kendine göre zorlukları çok:)

      Sil
  5. doktorluk mesleği zor zanaat ama başarılı olacağına inanıyoz,mesleğinde de blogunda da başarlılar dileriz..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok sağolun, aslına bakarsanız her meslek zordur. Doktorluk sadece öğrenim aşamasında daha fazla zaman alıyor o kadar.

      Sil
  6. Deep,önermiş.Aramıza hoş geldiniz diyorum ben de :)
    Ah o bitmeyen sınavlarımız....

    YanıtlaSil
  7. Tam da sınava girecekken bu yazı karşıma çıktı, bende başarısızlığımı ikinci kez telafi etmek üzere gireceğim.
    Kendi bloğumada beklerim :)

    YanıtlaSil
  8. ne güzel anlatmışsıın şeker doktorumuuuz :) dört saat sonra kimya çalışmaya başladın haa :) b, de son yazımdasıın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni önerdiğin için tesekkür ederim:)) nöbet sonrası okuduğum yorumlar tekrar şarj etdi beni)

      Sil
  9. Sevgili deep sayesinde sayfanıza ulaştım, işiniz zor ve meşakkatli,kolaylıklar...

    YanıtlaSil
  10. Ben de o sorulara tek bir cevap verirdim.
    Ve onu oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bazen tek cevaplı yaşamak yorucu ola biliyo)) başka seçenekler ara sıra olsa güzel olur bazı konularda:)

      Sil
  11. İstediğiniz meslekten olmuşsunuz. Sevindim.

    :)

    YanıtlaSil
  12. Zor bir meslek.Allah yardımcınız olsun her daim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah her meslek sahibine yardımcı olsun :)

      Sil
  13. allah kolaylık versin şeker doktor :) zor ama çok kutsal bir mesleğin var.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHANET

Daha Güzel Bir Cilt Adına: Türk Kahvesi ve Birkaç Tüyo

Aşk-2