Daha Güzel Bir Cilt Adına: Türk Kahvesi ve Birkaç Tüyo

   Merhaba Şekerlerim:)

Bugün sizlere kendi deneyimim olan, mükemmel ötesi bir maskeden bahsedeceğim.

 Türk kahvesinin faydalarını hepimiz elbet biliyoruzdur. Narin yapısından dolayı maskelerimde sıkça kullanırım. Türk kahvesi cildi tahriş etmeden peeling yapar ve bu özelliğinden dolayı hassas ciltlerin bile favori maskesi ola bilir. Türk kahvesinin içindeki kafein ciltdeki şişkinlikleri yok eder, cildimizdeki damarlara etki ederek kanlanmayı artırır, cilde parlaklık, genç, sağlıklı bir görünüm katar. Tabii ki, Türk kahvesi kadar bu kahveyi ne ile harmanlayacağımız da çok önemli.

Cildimize tek maskeyle nasıl en çok faydayı sağlaya bilirsek o kadar düzenli maske kullanırız :)

Türk kahvesi dışında bu maskemizde kullanacağımız ikinci bir ürün bal. Balın antiseptik, antioksidan, cilt nemlendirici etkisini duymuşsunuzdur. Benim tavsiyem bu maske haricinde her sabah aç karına 1 tatlı kaşığı balı tüketmenizdir. Bu sayede mide ve bağırsaklarınıza, bağışıklık sisteminize çok büyük iyilik etmiş olursunuz.

Üçüncü ürünümüz pirinç unu. Asyalı kadınlar için pirincin yeri apayrıdır. Şöyle ki, Uzak Doğu kültüründe ekmek yerine pirinç lapası tüketilir. Bu gelenek beraberinde pirinç suyunun kullanımını yoğunlaştırmışdır. Asya güzelleri pirinç suyunu tonik, yıkama suyu gibi, maskelerde dilüsyon olarak fazla kullanırlar.

Pirinç unu cildi beyazlatır, lekeleri giderir, yaşlanmayı ve sivilce oluşumunu önler. Cildin kendi nemini kurutmadan yüzümüzdeki fazla yağdan arındırır. Bu maskemizde de cilt yağımızı ve nemimizi oranlaması, cilt tonumuzu düzenlemesi için bu ürünü kullanacağız.

Deri tiplerindeki farklılıkları ele alırsak maskemizin son notası kuru ciltler için sızma zeytin yağı (ben kuru cilt tipine sahip olduğum için sızma zeytin yağı kullanacağım), yağlı ciltler için süzme yoğurt olacakdır.

Zeytin yağı gözenek tıkanıklığına neden olmaz. Bu yüzden rahatlıkla kuru cilt tipi olan Şekerlerim nemlendirici olarak parmak uçlarında ısıtdıkları 5-6 damla sızma zeytin yağını tampon haraketleriyle yüz ve boyun bölgelerine uygulaya bilirler.



Yağlı ve yağlıya dönük deri tipi olanlar ise süzme yoğurdu tek başına maske halinde uygulaya ve ya biraz sonra vereceğim maskenin içeriğine ekleye bilirler. Yoğurt içerdiği asit sayesinde yağlılığı alır, antiseptik etki eder. Süzme yoğurt sivilceleri kurutma özelliği ile de nam salmış bir üründür.

Şimdi Şekerlerim, maske tarifini vermeden önce cildimizi maskeye hazırlayalım. Güvendiğiniz bir ürün ile (ben kore ürünlerini tercih ediyorum, bu konuyla ilgili sorunuz olursa yorum olarak bırakabilirsiniz) cildimizi makyaj, kir, toz kalıntılarından arındırıyoruz (ohh.. beee.. şimdiden ferahladık). Şimdi maskemize geçe biliriz.

Maske tarifi:
1. Türk kahvesi - 1 tatlı kaşığı
2. Pirinç unu - 1 çay kaşığı
3. Bal - 1 çay kaşığı
4. Sızma zeytin yağı - 5 damla (1 çay kaşığı).
 Dikkat: yağlı cilde sahib olanlar zeytin yağı yerine 1 çay kaşığı Süzme yoğurt kullanabilir.
5. Su - 1-2 çay kaşığı

Dikkat: maskenin kıvamı çok kuru ve çok cıvık olmasın yüzü tahriş etmeden rahat sürülebilir, yüzden akmayacak şekilde olması gerekir.

Hazırlanışı:
Bir kaseye toz ürünleri (kahve, pirinç unu) ekleyip karıştırıyoruz. Üzerine bal, sızma zeytin yağı (yağlı cilt tipine sahip olanlar yoğurt) ve suyu ekleyip karıstırıyoruz. Maskemiz hazır  *alkış alalım*

Maskemizi önceden temizlediğimiz cildimizin her yerine (göz çevremiz hariç). Uygulama zamanı peeling etkisi elde etmek için maskeyi T-bölgemizi hafif ovarak sürüyoruz.

Geldik en esas konumuza:) Önceleri maskeyi 20 dakika bekletip yıkıyordum. Son deneyimlerim maskeyi yüzümde 1 saat tutmanın daha iyi sonuçlar verdiğini gösterdi. Siz yine de ne olur ne olmaz 15-20 dakika ile başlayın:) Sonra ılık su ve yüz yıkama ürününüzle maskeyi durulayıb nemlendirici kreminizi ve ya benim gibi sızma zeytin yağı kullanabilirsiniz. Bu maskeyi haftada 2-3 defa uygulaya bilirsiniz.

Dikkat: 
1. Tüm maskeler gibi ilk önce maskeyi alerji testine sokmayı unutmayınız.
2. Aktif akneleri olan şekerlerim peeling tarzı maskelerden kaçınsınlar. Merak etmeyin sizin için de tariflerim yolda.
 

Bir dahaki yazımda buluşmak üzere, Şekerlerim :)
 


Yorumlar

  1. Ayy ben kahveli maskelere bayılıyorum. Hem kokusu hem de sonuçları çok güzel oluyor. Kendi fotoğraflarını kullanmanı da sevdim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba tatlım o zaman tam senlik bir maske tarifi vermişim demek:)

      Sil
  2. Bloğun hayırlı olsun.Takibindeyim.Kahveli maskeler bende alerji yapıyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkurler:) cilt tipini anlatırsan irelide sana uyqun maske tarifi verebilirim:)

      Sil
  3. Merhaba blogunuz çok faydalı gözüküyor 😊 türk kahvesi içince de faydalı oluyor mudur acaba? 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba çok sağolun:) son araştırmalara göre türk kahvesi günde bir kahve bardağı içilince yarar sağlayan bir içecek türüdür. Damarlara olan etkısınden ötrü fazla içmek hayrını zarara çevirebilir. Nizami Genceviden hep kullandığım bir aforizma vardır
      “Bir inci saflığı var ise de su da, fazla içildikde dert verir o da”

      Sil
  4. Bloğun hayırlı olsun. Takibindeyim. Çok güzel bir tarif. Benim de doğal maskeler her zaman tercihim bunu deneyeceğim. Bana da beklerim . Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba:) tesekkür ederim sanırım sen de benim gibi yenisin. Umarım güzel zaman geçiririz:)

      Sil
  5. Merhaba şeker’cim iadeyi ziyarete geldim. Bloğun yeni olmalı hayırlı olsun 💐bol bol tıklanmalar dilerim. Hemen takibe alıyorum sevgiler 🥰

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya hepinize teşekkür ederim:) o kadar kararsızdımki blog açma olayında) böyle herkesin birbiriyle anlayış içinde olması çok sevindirdi. Umarım ben de kendi tecrübelerimden bişey kata bilirim bloggerler camiasına)

      Sil
  6. yemek tarifi gibi bu ayol. faydalı sağlıklı deseneee. tişkir çook faydalı bilgi buuuu :)

    YanıtlaSil
  7. Hayatımda yaptığım ilk maskeydi bal maskesi. Çocuktum tabi daha. Ve arı sokmuştu. Hayattaki şansım :)) O günde bari içeriğinde üstünde bal olan herşeyden kaçıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cilde faydası muazzam:) bence bala geri dönme zamanı:)

      Sil
  8. Hep kahve telvesi sürenler tanımıştım ama hiç denememistim.Tarifi aldım en kısa zamanda deneyeceğim.Umarım ise yarar 😊

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHANET

Aşk-2